Eigen techniekers

Signpost is dé ideale partner voor scholen om soft- en hardware te voorzien. Het belangrijkste aspect in de samenwerking is voor ons de service. Eender welke school wil van alles vlot gebruik kunnen maken, zonder dat er problemen opduiken die veel tijd vragen. Indien een installatie niet lukt, mag het niet de bedoeling zijn dat de ICT-coördinator al z'n tijd steekt in dit probleem. Onze helpdesk kan gecontacteerd worden en helpen bij de oplossing. Door de uitgebreide kennis van onze helpdeskmedewerkers kan de ICT-coördinator snel en goed geholpen worden. Bij een probleem met de hardware willen we ook niet dat de ICT-coördinator het toestel dient binnen te brengen op één van onze servicepunten en dan weken moet wachten vooraleer het probleem opgelost is. Dat zien we namelijk bij veel andere bedrijven.

GEDIPLOMEERDE EIGEN TECHNIEKERS

Signpost werkt voornamelijk samen met HP en Lenovo. Wij kozen deze partners omdat ze kwalitatief zeer goede producten op de markt brengen, maar ook omdat ze ons de mogelijkheid geven om herstellingen zelf uit te voeren. Onze techniekers beschikken over de juiste diploma's en certificaten, waardoor ze toestemming hebben van HP en Lenovo om de herstellingen zelf uit te voeren. Voor een school betekent dit concreet dat herstellingen veel sneller kunnen gebeuren en wij zelf de diagnose al zullen vaststellen. Onze techniekers werken vanuit het servicepunt, maar zijn mobiel. Bij een probleem komen ze tot op de school om het probleem daar aan te pakken of om de eerste diagnose vast te stellen en het toestel mee te nemen voor reparatie. Door de snelle afhandeling mag de school in dat laatste geval het toestel ook spoedig weer terugverwachten.

TECHNIEKERS IN EEN LAPTOPPROJECT

Indien scholen kiezen voor een laptopproject is de korte opvolging door een technieker nog veel belangrijker. Het mag niet de bedoeling zijn dat ICT-coördinatoren uren verliezen door herstellingen van laptops uit te voeren. Iedere school krijgt een eigen technieker aangeduid die z'n weg kent binnen de school. Deze persoon zal meermaals per week langskomen om herstellingen uit te voeren. Een vast gezicht per school maakt het aangenamer werken voor iedereen. Onze technieker weet wat hem te doen staat binnen de school, terwijl de school zelf geen tijd verliest met deze persoon de weg te wijzen en de problemen te schetsen.