[NL-BE] SP Blog

Signpost verwelkomt Luuk Slaats (CEO Uniserver Group, ex-CEO Centralpoint) als bestuurder

Geschreven door Madlen Aslanyan | 15-dec-2022

Europees onderwijs verder digitaliseren

De groep had reeds een sterke Raad van Bestuur met topinvesteerders (Steven Buyse (CVC), Stefan Tournoy (Vente-Exclusive, Veepee), Hans Hermse (ex-Exact Software), Pieter Barremaecker (co-founder Signpost) & Arne Vandendriessche (CEO Signpost Group) maar voegt daar nu Luuk Slaats aan toe.


Luuk Slaats is sinds enkele maanden de CEO van Uniserver Group maar is het best gekend als ex-CEO van Centralpoint die hij in 2021 namens Altor Equity Funds verkocht aan het Zweedse Dustin Group. Onder de leiding van Luuk
verdrievoudigde Centralpoint in omzet tot meer dan 700 miljoen EUR en werd daarmee de grootste value added reseller van de Benelux.

Arne Vandendriessche: CEO Signpost Group: “Luuk heeft bewezen dat hij een Europese IT-groep kan bouwen in een verbazend tempo & een heel strategische maar toch hands on CEO is. Ik ben blij dat we op hem beroep kunnen doen als bestuurder om onze ambities als groep te versnellen. Op de eerste bestuursvergadering ondervonden we snel dat we de juiste persoon te pakken hadden. Hij kent de sector en heeft hetzelfde waardenkader en DNA als ons bedrijf.”

Luuk Slaats: ‘’Signpost is een ambitieuze organisatie. De ambities om versneld internationaal te groeien en de bepalende Europese onderwijs speler te worden is niet enkel een mooie ambitie. De noodzaak om Europees onderwijs verder te digitaliseren is evident. Daarbij is het vooral ook een eer om met een sterke board van topinvesteerders te mogen samenwerken en verder koers te geven aan de belangrijke missie van Signpost.”

Over Signpost Group

Signpost Group is een snelgroeiend technologiebedrijf (185 miljoen EUR omzet en 260 mensen) dat zich uitsluitend richt op het digitaliseren van het Europese onderwijs. De Signposters leveren harden software én digitale content aan studenten en (hoge)scholen in 12 Europese landen. Met hun eigen Academy, techniekers en internationale helpdesk ontzorgen ze hun klanten volledig, zodat ze zich kunnen focussen op hun kerntaak: onderwijs geven. Het doel is om tegen 2025 uit te groeien tot de Europese marktleider als dé ICT partner voor het onderwijs.