Laptop- en Chromebookprojecten

Signpost is gespecialiseerd in laptop- en Chromebookprojecten (ook wel bekend als BYOD). Als elke leerling/student over hetzelfde type laptop en dezelfde (legale) software beschikt, kunnen leerkrachten/docenten hun lessen beter organiseren en ICT-coördinatoren problemen sneller oplossen.

Hoe pakt u een laptop- of Chromebookproject aan? Wij begeleiden u met onze stapsgewijze aanpak, waarbij de klemtoon niet enkel ligt op kwalitatieve hardware maar ook op een uitgebreide service.

Hoe gaat een laptopproject in zijn werk?

Type laptop of Chromebook

Samen zoeken wij naar de laptops of Chromebooks die voldoen aan de vereisten van de school, zoals het gewenste geheugen, de vereiste laptopkracht enz. Eenmaal gekozen worden deze aangeboden aan de leerlingen/studenten en hun ouders, zodat zij zelf niet op zoek moeten naar een toestel dat over de juiste specificaties beschikt.

Aankopen of huren

In samenspraak met de school wordt nagegaan of de toestellen worden aangekocht of gehuurd via Leermiddel. Bij de huurformule betaalt de leerling/student maandelijks een vaste som, in tegenstelling tot de aankoopformule, waarbij hij het volledige bedrag betaalt. Op die manier worden laptopprojecten voor iedereen toegankelijk.

Gebruiksklaar bij levering

Samen met de school wordt de image bepaald en geïnstalleerd op de toestellen, zodat deze gebruiksklaar zijn bij levering. Zo kunnen wij deze koppelen aan Intune of in het geval van Chromebooks de beheerlicenties van Google eraan koppelen. Alle laptops en Chromebooks worden geleverd in een schokbestendige hoes en voorzien van een label met barcode, zodat deze eenvoudig te identificeren zijn.

Service is onze garantie

Signpost hecht veel belang aan de juiste laptop of Chromebook, maar nog meer aan een kwalitatieve dienstverlening. Ook na de levering staat ons team klaar om u te helpen. Zo kan het gebeuren dat een laptop of een Chromebook stuk gaat. Dankzij ons eigen administratief platform, Management For Schools (M4S), meldt u snel en eenvoudig de schade aan het toestel. De volgende werkdag voert onze gecertificeerde technieker de reparatie uit bij de leerling thuis of op de school dankzij de ‘Next Business Day On-Site’-garantie.

Deze service geldt gedurende de gehele garantieperiode (minimum 3 jaar). Indien nodig worden ook vervangtoestellen voorzien, zodat de gebruiker altijd over een werkend toestel beschikt. Gebruikers kunnen bovendien altijd terecht in een van onze talrijke servicecentra.

Ook de batterij is inbegrepen in onze garantie. Bij een batterijvermogen van minder dan 70% vervangen we kosteloos de batterij. Alle herstellingen binnen garantie zijn gratis. Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 39. Schade buiten garantie is de schade die u zelf veroorzaakt, zoals bv. valschade, waterschade...

Wordt u toestel gestolen? Dan betaalt u € 39 en ontvangt u een gelijkaardig toestel. Diefstal op school of zonder sporen van braak of bedreiging vallen hier niet onder.

Man computer