BYOD
Signpost biedt laptopprojecten aan onder de benaming BYOD. Letterlijk betekent dit ‘Breng je eigen toestel mee’. Ervaring leert ons echter dat leerlingen/studenten beter over hetzelfde type toestel en dezelfde (legale) software beschikken, zodat leerkrachten/docenten alles gemakkelijker kunnen uitleggen en ICT-coördinatoren sneller problemen kunnen oplossen.
Hoe gaat een laptopproject in zijn werk?
Samen met u zoeken we naar de type toestellen die voldoen aan de vereisten. Eenmaal gekozen worden deze aangeboden aan de leerlingen/ studenten en hun ouders, zodat zij zelf niet op zoek moeten naar een toestel dat over de juiste specificaties beschikt.
In samenspraak met de school wordt nagegaan of de toestellen worden aangekocht of gehuurd via Leermiddel. Bij de huurformule betaalt de leerling/student maandelijks een vaste som, in tegenstelling tot de aankoopformule, waarbij hij het volledige bedrag betaalt. Op die manier worden laptopprojecten voor iedereen toegankelijk.
Vervolgens wordt samen met de school de image bepaald en geïnstalleerd op de toestellen zodat deze gebruiksklaar zijn bij levering. Alle toestellen worden geleverd in een schokbestendige hoes en voorzien van een label met barcode zodat deze gemakkelijk te identificeren zijn.
'Next Business Day On-Site'-garantie
Elk BYOD-toestel beschikt over een ‘Next Business Day On-Site’-garantie. Dat betekent dat onze techniekers uiterlijk de volgende dag langskomen (op school of indien nodig thuis) om problemen met het toestel op te lossen.
Deze service geldt gedurende de gehele garantieperiode (minimum 3 jaar). Indien nodig worden ook vervangtoestellen voorzien, zodat de gebruiker altijd over een werkend toestel beschikt.
Gebruikers kunnen trouwens ook altijd terecht in één van onze talrijke servicepoints.
Daarnaast is elk toestel verzekerd tegen schade en diefstal. De aangeboden verzekering dekt alle schade aan de laptop, zelfs als deze buiten de garantie valt, met een beperkte franchise.
Kwalitatieve dienstverlening
Signpost hecht veel belang aan het juiste toestel, maar nog meer aan een kwalitatieve dienstverlening. Naast de 'Next Business Day On-Site'-garantie helpen wij u op weg met volgende diensten en tools:
- Assistentie bij opzet IT-infrastructuur met een audit van het computerpark
- M4S of Management For Schools, een beheertool waarmee u het overzicht bewaart van de aanwezige laptops, garantieperiodes, reparaties gemakkelijk doorgeeft aan onze techniekers...
- Een helpdesk die elke werkdag bereikbaar is, ook tijdens schoolvakanties
- Imaging: wij bepalen samen met u de image en installeren die op de toestellen zodat deze gebruiksklaar zijn bij levering
- assessmentQ: een geavanceerd online leer-, oefen-, test- en examenplatform. Lees meer